KÜNYE   KAYNAKÇA   İLETİŞİM      

  SAYFANIN MOBİL VERSİYONU: kuranmeali.name.tr   

ARAPÇA METNİ     SURELER     MEAL     TEFSİR     KELİMELER-KAVRAMLAR    
TEFSİR  

53-NECM SURESI (62 Ayet)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
53 54 55 56 57 58 59 60 61 62
Ömer Nasuhi Bilmen Tefsiri ve Meali Necm Suresi 62  Ayeti Kerime Tefsiri ve Mealleri - 53/62
53-NECM SURESI - 62. AYET  ۩ SECDE AYETİ   Mekke
فَاسْجُدُوا لِلَّهِ وَاعْبُدُوا ۩ -62 ۩
Fescudu lillahi va´budu
53-Necm Suresi 62. Ayeti Kerime Mealleri ve Tefsiri
Ö. NASUHİ BİLMEN MEALLERİ VE TEFSİRİ : 'Kur'anı Kerimin Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri'
Ö NASUHİ BİLMEN  MEALİ: Artık Allah için secde ediniz ve ibadette bulununuz.
Ö NASUHİ BİLMEN  TEFSİR MEALİ: Artık Allah için secde ediniz ve ibadette bulununuz.
Ö NASUHİ BİLMEN  TEFSİRİ:
'Kur'anı Kerimin Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri'
(Artık) Ey insanlar!. Kerem sahibi Yaratıcının nîmetlerini düşünün, Kur'an-ı Kerim'in nasıl mukaddes bir ilâhî kitab bir ilâhî öğüt olduğunu takdir ederek tam bir tevazu ile (secde ediniz) şükür secdesine kapanınız (ve) Yüce mabudunuza (ibâdette bulununuz.) putlara ve şâir m ah I ü kat I ara tapınmayı bırakınız, İslâm dinine muhalif hareketlerden sakınınız. Tâki: Selâmet ve saadete nail olabilirsiniz. Evet.. İnsanlığın hakikî bir kurtuluş ve selâmete bir ebedî saadete kavuşması, ancak Kâinatın yaratıcısının birliğini, yaratıcılığını tasdik etmek, onun gösterdiği yolu tâkib eylemek, yalnız onun için hürmet secdesinde bulunmak ve ibâdet ve itaate devam etmekle temin edilmiş olur. Bu (62.) âyeti kerîme, ilk nazil olan bir secde âyetidir, bu nazil olunca Resül-i Ekrem Efendimiz Ashâb-ı kiramiyle beraber tilavet secdesinde bulunmuşlardır. Tilavet secdesinin dînen vacip olup olmadığı hususunda müctehidlerin ihtilâfları vardır. Imam-ı Şafiî ve Imam-ı Ahmed'e göre, tilavet secdesi vacip değildir, müstehabdır. Dileyen zâtlar secde ederler. Ömer Ibn-il Hattab Radiyallâhü Anhdan da böyle bir rivayet vardır. Fakat Hanefiye ve Süfyan-ı Sevriye göre, tilâvet secdesi vâcipdir, onu okuyana da ve dinleyene de secde etmesi icabeder. Hattâ deniliyor ki: Tilavet secdesini özürsüz geriye bırakmak, tenzihen mekruhtur. Bu meseleye dâir Alusî Tefsirinde ve Essiraç-ül Münir'de ayrıntılı bilgi vardır.

KUR'AN-I KERİM MEALİ, TEFSİRİ; AÇIKLAMASI, YORUMU VE MANAYI İZHARI;

Copyright © kuranikerim.name.tr, 2014