69-Hakka Suresi 17. Ayeti Kerime Mealleri ve Tefsiri
Ö. NASUHİ BİLMEN MEALLERİ VE TEFSİRİ : 'Kur'anı Kerimin Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri' |
Ö NASUHİ BİLMEN MEALİ: |
(15-17) İşte o günde Kıyamet vukûa gelmiş olur. Ve gök yarılmıştır, artık o, o günde pek zaiftir. Ve melek (zümresi) onun çevresindedir ve Rabbin Arş´ını, başları üzerinde sekiz melek yüklenir. |
Ö NASUHİ BİLMEN TEFSİR MEALİ: |
Ve melek -zümresi- onun çevresindedir ve Rab'bin arşını başları üzerinde sekiz melek yüklenir. |
Ö NASUHİ BİLMEN TEFSİRİ: 'Kur'anı Kerimin Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri' |
(Ve melek) Zümresi (onun) göğün ve bir görüşe göre yeryüzünün (çevresindedir.) Yâni: Semâ parçalanınca, semâda bulunan melekler, o parçaların veya yeryüzünün etrafında bulunurlar, etrafa bakarlar. Bir aralık onlar da hayatı terk ederler, sonra onları Yüce Yaratıcı Hazretleri tekrar hayata nail buyurur. (Ve) O vakit (Rab'bin arşını başları üzerinde) yahut göğün çevresinde bulunan meleklerin üstünde olarak (sekiz melek yüklenir) Ibn-i Abbas Radiyallâh-ü Anh'tan rivayet olunduğuna göre bu sekiz melekten maksat, meleklerden sekiz sınıftır, onların adedini Allah - ü Teâlâ'dan başkası bilmez. Melek cins isimdir, insan lâfzı gibi bire de, birden çoğa da ihtimâli vardır.
Arşın Cenab-ı Hak'ka izafe edilmesi, Kâbe-i Mükerreme'nin Beytullah diye yâd edilmesi gibidir ki: O makamların sırf manen yüksekliklerine Allah katındaki m akb illiyet I eri ne işaret içindir veya Allah'ın yüceliğini, hâkimiyetini temsil kabilindendir. Yoksa Kâbe-i Muazzama, hâşâ Cenab-ı Hak'kın bir ikâmetgâhı olmadığı gibi Arşürrahmân da Allah - ü Teâlâ'nın bir oturma makamı değildir. O Yüce Yaratıcı, kadîmdir, zamana, mekâna ihtiyaçtan uzaktır. Arşı da, onu taşıyan melekleri de yaratmış olan ancak Allah-ü Teâlâ Hazretleridir.
Bu meselelerin geni; bilgisi Allah'ın ilmine havale ederiz.
"Erea" etraf, havali, etraflar manasınadır.
|