KÜNYE   KAYNAKÇA   İLETİŞİM      

  SAYFANIN MOBİL VERSİYONU: kuranmeali.name.tr   

ARAPÇA METNİ     SURELER     MEAL     TEFSİR     KELİMELER-KAVRAMLAR    
TEFSİR  

33-AHZAB SURESI (73 Ayet)
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73
Ömer Nasuhi Bilmen Tefsiri ve Meali Ahzab Suresi 27  Ayeti Kerime Tefsiri ve Mealleri - 33/27
33-AHZAB SURESI - 27. AYET    Medine
وَأَوْرَثَكُمْ أَرْضَهُمْ وَدِيَارَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ وَأَرْضًا لَمْ تَطَئُوهَا ۚ وَكَانَ اللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرًا -27
Ve evraseküm erdahüm ve diyarahüm ve emvalehüm ve erdal lem tetauha ve kanellahü ala külli şey´in kadıra
33-Ahzab Suresi 27. Ayeti Kerime Mealleri ve Tefsiri
Ö. NASUHİ BİLMEN MEALLERİ VE TEFSİRİ : 'Kur'anı Kerimin Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri'
Ö NASUHİ BİLMEN  MEALİ: Ve sizi onların yerlerine ve yurtlarına ve mallarına ve daha kendisine ayak basmadığınız bir yere varis kıldı ve Allah Teâlâ her şey üzerine tamamıyla kâdir bulunmaktadır.
Ö NASUHİ BİLMEN  TEFSİR MEALİ: Ve sizi onların yerlerine ve yurtlarına ve mallarına ve daha kendisine ayak basmadığınız bir yere vâris kıldı ve Allah Tealâ her şey üzerine tamamivle kadîr bulunmaktadır.
Ö NASUHİ BİLMEN  TEFSİRİ:
'Kur'anı Kerimin Türkçe Meali Alisi ve Tefsiri'
(Ve) Ey müminler!. Hak Tealâ (sizi onların) O islâmiyet düşmanı kimselerin (yerlerine ve yurtlarına ve mallarına) vâris kıldı. Onların servetlerini, bağlarmı ve bahçelerini size nasip buyurdu (ve daha kendisine ayak basmadığınız bir yere) de sizi (vâris kıldı) burası, müfessirlerin ekserisine göre Hayber kal'asıdır veya Fars ve Rum iklimidir ve İkrîme'den rivayet olunduğuna göre de kıyamete kadar müslümanlar tarafından fethedilecek olan herhangi bir yerdir. Nitekimbilâhara islâm orduları bir nice kıt'aları fethe muvaffak olmuşlardır. İşte Kur' anin bir mucizeî ebediyye olduğu bu suretle de tahakkuk etmiş bulunmaktadır. (ve Allah Tealâ her şey üzerine tamamiyle kaadir bulunmaktadır) onun kudreti ezelîdir, ebedîdir. Her irâde buyurduğu şeyi kudreti azîmesiyle sahaî zuhura getirir, dilediği kuvvetleri her türlü nusretlere, nimetlere nail buyurur Amenna. § Hendek gazvesi; Hicretin beşinci senesi vâkî olmuştur. Şöyle ki: Kıireyş taifesi Yahudi'lerin teşvikiyle bir takım kabileleri daireî ittifaklarına alarak onbin kişiden fazla bir kuvvetle Medineî Münevvere'ye doğru hareket etmek istediler.Bundan haberdar olan Resûli Ekrem, Sallallâhu Aleyhi Vesellem Efendimiz, eshabı Kiramı ile müşaverede bulundu, Selmanı Farisî Hazretlerinin tavsiyesi üzerine Medine-i Münevvere'nin düşmanların gelecekleri tarafına iki hafta içinde bir hendek kazdılar^ müdafaa vaziyeti aldılar. İşte bu esnada Peygamberi Zîşan Efendimiz ümmetinin birçok yerleri fethe muvaffak olacaklarını eshabı kiramma tebşir buyurmuştu. Aralarında bulunan münafıklar ise: «Muhammed -Aleyhisselâm- birçok fütuhata nâiliyetten bahsediyor, biz ise hendeğin içinden dışarıya çıkamıyoruz» diye alay ediyorlardı. Düşmanlar Medine-i Münevvere'ye yaklaşınca hendeği görüp şaşırdılar. O zamana kadar Arabistan'da bu usûl görülmemişti, hendeği geçip gelmek isteyenler atılan oklar ve taşlar ile men ediliyorlardı Bu muhasara onbeş gün devam etmişti, sonra şiddetli bir fırtına çıkmış, artık düşman orduları perişan bir hâlde kalıp dağılmışlardı. Bu ordu birçok kabilelerden müteşekkildi. Necd diyârındaki Getfan, Beni Süleym. Beni Esed ve eşca' kabileleri, Beni Nâzîr ve Beni Kureyze Yahudi'leri de bu cümledendir. Asıl bunlar, o düşman ordusunu teşvikte bulunmuşlardı. İşte düşman ordusu öyle bir takım taifelerden müteşekkil olduğu için bu Hendek gazvesine «Ehzab gazvesi» denilmiştir. «Beni Nâzîr» Yehud milletinden ve Harun Aleyhisselâm'ın neslinden bir kabile idi. Medine-i Münevvere'ye iki mil uzak olan «Zühre» nâmmdaki bir nahiyede otururlardı. Muhkem kalaları vardı. Resûli Ekrem'in aleyhinde buluiynamak üzere bir muahede yapmışlardı. Bilahara yine münafıkların teşvikiyle müslümanlara karşı adavete başlamışlardı. Hicreti Nebeviyyenin dördüncü senesi, tarafı Nebeviden nahiyeleri muhasara edildi, eman dileyerek bir kısmı Haybere ve bir kısmı da Şam ile Filistin tarafına gittiler. KaPaları ve bir kısım malları müslümanlann ellerine geçmiş oldu, ensan kiram muhacirini güzînin ihtiyaçlarını nazara alarak o malların muhacirlere verilmesini istediler, Hazret-i Ebu Bekr'de ensan kirama karşı teşekkürde bulunmuş ve o vakit ensân kiramın fezâili hakkında/…^_i>M u d}J\> j) âyeti kerîmesi nâzü olmuştu. İşte bu Nâzîr Yahudi'leri de bu Hendek gazvesinin zuhuru için düşmanları teşvikte bulunmuş, müslümanlara saldırmak istemişlerdi. «Beni Kureyze» de bir Yehud taifesi idi. Medine-i Münevvere'nin civarında bir nahiyede bulunuyorlardı. Orada metin kal'alan var idi. Evvelce Resûli Ekrem üe bir muahede yapmışlardı. Büâhara bu muahedeye muhalif olarak Hendek gazvesinde düşmanlar ile birleşmişlerdi. Binaenaleyh Hendek gazvesi nihayet bulunca hemen Cibrili Emîn gelmiş, Resûli Ekrem'in Bern Kureyze üzerine derhâl yürümesi için tarafı ilâhîden bir emr getirmişti. Peygamberi Âlişan Efendimiz de tekrar süâhlanarak üç bin kadar eshabı kiramı ile Beni Kureyze üzerine yürüdü, livayı şerifi, Hazreti Ali hâmil bulunuyordu, kal'alan onbeş gün kadar muhasara altma alındı. Onlar kendüerine evvelce verilen nasihaüan dinlememiş, sonra da düşman ordusuna yardımı etmişlerdi Bu defa nakzi ahd etmiş olduklarını itiraf eylediler ve ensan kiramın en büyüğü olan «Sadibni Muaz» Radiallâhu Anhın vereceği hükme razı olduklarını söylediler. O zât da «Beni Kureyze»den eli silâh tutan erkeklerin idamına, çocukları ilp kaduılannın da esir alınmasuıa karar verdi. Onlar bu suretle lâyık oldukları cezaya kavuştular. Arazileri de ensari güzînin rızalariyle muhacirini kirama verildi.

KUR'AN-I KERİM MEALİ, TEFSİRİ; AÇIKLAMASI, YORUMU VE MANAYI İZHARI;

Copyright © kuranikerim.name.tr, 2014